Κυνήγι Θησαυρού στο Σχολείο

Κυνήγι ΘησαυρούΣτις 12 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρώτο κυνήγι θησαυρού με τη χρήση πυξίδας. Το κυνήγι πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και της Γεωγραφίας της Ε΄ Δημοτικού, καθώς το θέμα των πρώτων ενοτήτων ήταν οι χάρτες, η ανάγνωσή τους και ο προσανατολισμός.

Κυνήγι Θησαυρού

Κυνήγι ΘησαυρούΟι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 μεγάλες ομάδες των δέκα ατόμων και αυτές με τη σειρά τους σε 5 ζευγάρια η καθεμιά. Κάθε ομάδα, με τη βοήθεια της πυξίδας (ευχαριστούμε Άρη!!!) και των στοιχείων  – που ήταν κρυμμένα άλλοτε σε διάφορες «μυστικές» κρύπτες σε όλο το σχολείο και άλλοτε μπροστά στα μάτια μας, αλλά αόρατες – έπρεπε να ανακαλύψει πού βρίσκεται ο θησαυρός.

Κυνήγι ΘησαυρούΚαι οι δύο ομάδες τα κατάφεραν καταπληκτικά, όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες. Ο θησαυρός ήταν κατασκευές – παιχνίδια που έχουν σχέση με τα μαθηματικά και ένα χάρτινο ηλιακό ρολόι.

 

 

Το πιο σημαντικό, όμως, ήταν ότι το διασκεδάσαμε απίστευτα!!!

(Από την Ε’ τάξη)

 

Μαθηματικά – Στατιστική

Στα πλαίσια της γνωριμίας των παιδιών  μεταξύ τους,  παρουσιάζουν στην ομάδα φωτογραφίες της οικογένειάς τους,  απαριθμούν τα μέλη της, περιγράφουν όλα αυτά που προτιμούν να κάνουν  με τους αγαπημένους τους και αυτά που ίσως τους δυσκολεύουν.

Γράφημα - ΟικογένειαΚαι να μια ωραία ευκαιρία να κάνουμε μαθηματικά μέσα από κάτι που ενδιαφέρει τα παιδιά.
“Θέλετε να φτιάξουμε ένα πίνακα που θα λέει όλες αυτές τις πληροφορίες για τις οικογένειές σας;”.
Το κάθε παιδί ζωγραφίζει μια στήλη με τόσα κουτάκια όσα τα μέλη της οικογένειάς του (συλλέγουμε τα δεδομένα μας), τοποθετούμε τις στήλες αυτές στον πίνακά μας (πίνακας διπλής ανάγνωσης) και  φτιάχνουμε έτσι ένα γράφημα. 

 

 

Γράφημα - Οικογένεια
Το μελετάμε και παίρνουμε από αυτό ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Πόσες οικογένειες έχουν 3 μέλη, πόσα μέλη έχουν οι περισσότερες οικογένειες, ποια οικογένεια έχει τα περισσότερα μέλη;
Και η όρεξή μας ανοίγει για περισσότερη στατιστική στο μέλλον…

 

(Ομάδα νηπίων “Μαύρα Άλογα”)

Τα δικά μας Όχι

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου γίνεται μια αφορμή για να ανακαλύψουμε τα δικά μας “ΟΧΙ”.

Τα δικά μας Όχι
Συζητάμε, διαβάζουμε βιβλία,προβληματιζόμαστε:

είναι εύκολο να λες όχι; 

Μήπως μερικές φορές δυσκολευόμαστε

να αναγνωρίσουμε και να εκφράσουμε το ΟΧΙ μας;

Τα δικά μας Όχι
Να μερικά από τα ΟΧΙ που ανακάλυψαν και φώναξαν τα παιδιά:
ΟΧΙ,  στα μαλώματα
ΟΧΙ, στα τραβήγματα μαλλιών
ΟΧΙ, στα πετάγματα στον αέρα
ΟΧΙ,  στα φιλιά που σαλιώνουν
ΟΧΙ, στις πολλές αγκαλιές
ΟΧΙ, στις φωνές

(Ομάδα νηπίων “Μαύρα Άλογα”)

Η Σημαία της Ομάδας μας

Η σημαία της ομάδας μαςΜιλάμε για την ελληνική σημαία και τις σημαίες του κόσμου.

Τις παρατηρούμε, τις συγκρίνουμε. Συζητάμε για τις γραμμές τους:  κάθετες και οριζόντιες. Σχολιάζουμε τα σύμβολά τους.

Τις ομαδοποιούμε (με κριτήριο το χρώμα, το σύμβολο κλπ)

Η σημαία της  ομάδας  μας

 

 

Αποφασίζουμε να φτιάξουμε και  τη σημαία της  ομάδας  μας.

Ψηφίζουμε  και επιλέγουμε τα χρώματα, τις ρίγες της, το σύμβολό της.

Συνεργαζόμαστε για τη δημιουργία της.

 

(Ομάδα νηπίων “Αρκουδάκια”)

Βιωματική Προσέγγιση Μαθηματικών Εννοιών: Ευθεία και Τεθλασμένη Γραμμή

Μουσικοκινητικό δρώμενο: «Ο θησαυρός της μάγισσας Λολίτας»

Ο θησαυρός της Λολίτας

Προσγειωνόμαστε με αεροπλάνο

στο νησί της μάγισσας Λολίτας.

Η διαδρομή για τον πύργο της είναι δύσκολη.

 

Ο θησαυρός της Λολίτας

 

Περπατάμε  σε ευθείες και τεθλασμένες γραμμές που έχουμε σχηματίσει στο δάπεδο με χαρτοταινία, περνώντας άλλοτε από βαθιά ρυάκια κι άλλοτε από στενά μονοπάτια ή τούνελ, (βοηθάει πολύ σε αυτό η φαντασία των παιδιών) μέχρι να φτάσουμε στον πύργο της και να πάρουμε το μαγικό θησαυρό, ο οποίος μας επιφυλάσσει όμορφες εκπλήξεις.

(Ομάδα νηπίων “Αρκουδάκια”)

Τα Μυστικά που Κάνουν το Σχολείο Παιχνίδι

Την Παρασκευή 11/9/12 οι ομάδες προνηπίων στην οδό Κορυτσάς και οι νηπιαγωγοί πέρασαν μια μέρα ξεχωριστή αναζητώντας τα μυστικά που κρύβει το σχολείο… 

Τα μυστικά που κάνουν το σχολείο παιχνίδι

 

Αφού πήραν δύναμη και γλύκα δοκιμάζοντας ένα δάχτυλο μέλι…

 

 

Τα μυστικά που κάνουν το σχολείο παιχνίδι

 

 

Φύτεψαν ένα μικρό δέντρο που θα μεγαλώνει μαζί τους και έτρεξαν να βρουν τα μυστικά του σχολείου!

 

 

Τα παιδιά παίζοντας

πήραν μια γεύση

από τα γράμματα…

 

Τα μυστικά που κάνουν το σχολείο παιχνίδι

 

Από τη φύση

και τα Μαθηματικά…

 

 

 

 

Τα μυστικά που κάνουν το σχολείο παιχνίδι

 

 

Τη μουσική…

 

 

 

 

Τα μυστικά που κάνουν το σχολείο παιχνίδι

 

Τα μυστικά που κάνουν το σχολείο παιχνίδιτα πειράματα…

 

 

 

Όλα όσα κάνουν  το σχολείο…παιχνίδι!

(Ομάδες Μάρως Σφακιανοπούλου και Κρυσταλλίας Αντωνάκη, προνήπια)

Γλυκά, χρώματα, δημιουργία, συνεργασία, απόλαυση!!!

Με αυτές τις λέξεις θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τη δραστηριότητα που πραγματοποιήσαμε στην ομάδα μας, κατά την περίοδο της προσαρμογής στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς! Ένα εργαστήρι ζαχαροπλαστικής λοιπόν για πολύχρωμα τρουφάκια, το οποίο συνετέλεσε και στην ανάδειξη του θέματος που επεξεργαζόμαστε στην ομάδα μας,

«Τα χρώματα».

χρώματα

 

 

Γράψαμε αρχικά τα υλικά της συνταγής στον πίνακα.

 

 

 

χρώματα1

 

Έπειτα τα παιδιά τα απεικόνισαν, όπως μπορούσε ο καθένας, στο χαρτί τους.

 

 

 

Επί τω έργω λοιπόν!

 

μετρήσαμε τα υλικά μας,

 

 

 

τα ανακατέψαμε,

φτιάξαμε το μίγμα,

πλάσαμε τα τρουφάκια

και τα βουτήξαμε στο χρώμα!

 

 

Τα απολαύσαμε και διαπιστώσαμε πως όταν κάνουμε κάτι όλοι μαζί γίνεται ακόμη πιο νόστιμο!

 

(Ομάδα Βαρβάρας Τσισμετζόγλου, 3 – 3,5 ετών)

Παιχνίδια με τον Αφρό

Παιχνίδια με τον Αφρό

 

Για να πετύχουμε την ισορροπία ενός προγράμματος – μεταξύ άλλων – είναι καλό να αντιλαμβανόμαστε ολόκληρη τη μέρα στο σχολείο ως μαθησιακή εμπειρία.

 

Και να θυμόμαστε, ότι “πρόγραμμα” για τα παιδιά της ηλικίας αυτής είναι “όλες οι αλληλεπιδράσεις, οι εμπειρίες, οι δραστηριότητες, οι ρουτίνες, τα γεγονότα προσχεδιασμένα ή μη, που συμβαίνουν μέσα σε ένα περιβάλλον το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενθαρρύνει και να διευκολύνει την ανάπτυξή τους”.

Έτσι, οργανώσαμε μια δραστηριότητα στην πρωινή ζώνη, που  θα προσέφερε στα παιδιά μια ενδιαφέρουσα εμπειρία.

 

Παιχνίδια με τον Αφρό 1Δώσαμε αφρό ξυρίσματος, χρώματα, συνδετήρες, μπατονέτες και τα παιδιά πειραματίστηκαν συνθέτοντας μορφές και σχέδια. Καλλιέργησαν την ερευνητική τους ικανότητα, τη σκέψη τους, τη δημιουργική τους φαντασία, μαθαίνοντας βιωματικά μέσα από τη δική τους δράση.

 

Παιχνίδια με τον Αφρό

 

Κάνουμε τα παιδιά να νιώθουν
ιδιαίτερα και ξεχωριστά,

 

Παιχνίδια με τον Αφρό 4

 

δίνοντάς τους την ευκαιρία να πουν “μπορώ κι εγώ να καταφέρω να ξυριστώ όπως ο μπαμπάς μου!” ….

 

 

 

(Ομάδα Δήμητρας Τσαρουχά, 3 – 3,5 ετών)

 

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Εργαστήρι Κεραμικής

Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου πήγαμε με το σχολείο μας επίσκεψη στο Εργαστήρι Κεραμικής, για να δούμε  αγγεία της γεωμετρικής εποχής που μάθαμε στην Ιστορία μας.

Μόλις φτάσαμε εκεί είδαμε ότι όλος ο χώρος ήταν γεμάτος με χειροποίητα αγγεία  και αντικείμενα κατασκευασμένα από πηλό. Κάποια αγγεία ήταν μεγάλα, άλλα ήταν μικρά. Μερικά είχαν γεωμετρικά σχήματα και άλλα είχαν σχέδια πουλιών και ήταν  τοποθετημένα πάνω σε ράφια.

Μετά  πήγαμε σε μια αίθουσα και μια κυρία που ήταν αρχαιολόγος μας μίλησε για το πώς φτιάχνονται τα αγγεία, πώς τα ψήνουν και πώς αυτά έχουν σχέση με τα «Γεωμετρικά  χρόνια» στην Ιστορία που κάνουμε φέτος. Μας έδειξε και μια ταινιούλα και φωτογραφίες για τα αγγεία.

Όταν τελείωσε  ήρθε ένας κύριος που μας είπε ότι ήταν αγγειοπλάστης και μας έδειξε πώς φτιάχνουμε πήλινα αντικείμενα στον «τροχό». Μας άρεσε πολύ που τον βλέπαμε να  δίνει  διαφορετικά σχήματα στον πηλό και  έφτιαξε μπροστά μας έναν πύργο, μία κανάτα και μια βαθιά πιατέλα. Τα έφτιαξε για μας και μας τα έδωσε να τα πάρουμε στο σχολείο για  την τάξη μας!

Κι  εμείς όμως  ζωγραφίσαμε ο καθένας το δικό του πήλινο πιάτο! Μας τα έδωσαν οι κυρίες που ήταν εκεί. Τα πιάτα είχαν πάνω μία εικόνα ενός ανθρώπου που είχε δίπλα του δύο γαζέλες  και εμείς τα χρωματίσαμε με πινέλο και μαύρη μπογιά.

Αυτά τα πιάτα τα πήραμε στο σπίτι μας.  Ήταν τέλεια!

Η επίσκεψη αυτή μας άρεσε πολύ και θα θέλαμε να ξαναπάμε. Να πάτε και εσείς!

(Από την Δ΄τάξη)

Ευχαριστούμε τον μαθητή Μάριο Ν. για το βίντεο της ανάρτησης.

Κολλά(ζ)με

Τις μέρες των δύσκολων πρωινών αποχωρισμών, της αγωνίας για το καινούργιο, της αμηχανίας μπροστά στο… άγνωστο άλλο, τις αφήνουμε σιγά-σιγά όλοι πίσω μας. Τώρα νιώθουμε περισσότερο έτοιμοι να πούμε όλα όσα θέλουμε, με οδηγό τη φαντασία μας. Πήραμε, λοιπόν, ψαλίδια, κόλλες και χαρτόνια και όλοι μαζί δημιουργήσαμε ένα «τεράστιο» έργο τέχνης που διακοσμεί το χώρο που καθημερινά μοιραζόμαστε τόσα πολλά!

Κολάζ Γνωριμίας

Και κάθε φορά που ο καθένας από εμάς το κοιτάζει, ίσως να σκέφτεται πως δεν είναι μόνος, ούτε ξένος αλλά ανήκει σε μια μεγάλη παρέα, σε μια μεγάλη αγκαλιά!

(Ομάδα Ευτυχίας Λογοθέτη, προνήπια)