Άντε και του Χρόνου!

Ακολουθώντας τα έθιμα μας για τα Χριστούγεννα φτιάξαμε κουραμπιέδες και τους φάγαμε στο σχολείο.

 

 

Η απλή συνταγή και η προετοιμασία της, έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με νέα υλικά, νέες γεύσεις, και με τη διαχείριση ποσοτήτων (μετράω, μεταφέρω, αδειάζω).

 

Με διαφορετικού τύπου δοχεία και εργαλεία (με κουτάλες, λεκάνες μικρές–μεγάλες, ζυγαριά, μπλέντερ) πειραματίστηκαν.

Επίσης τους δόθηκε η δυνατότητα να παρακολουθούν το ένα το άλλο και να περιμένουν τη σειρά τους.

(Ομάδα Ζωρζέττας Γιαννάρου, 2,5-3 ετών)

40 Έτη Φωτός

Κλείνουμε φέτος 40 έτη λειτουργίας, εμπνευσμένα από το φως των παιδιών, από εσάς, από εμάς, απ’ ό,τι γίνεται γύρω μας και παγκόσμια.

Το σχολείο μας, τα 40 αυτά χρόνια, μετουσιώνει την εμπειρία της πραγματικότητας σε γνώση των παιδιών με έναν τρόπο κατάλληλο και έντιμο για τις φωτεινές ψυχές των παιδιών.

Καλούμε τους γονείς όλων των σχολείων μας, το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 4:00-9:30 μμ στο κτίριο του Δημοτικού σχολείου (Λ.Γέρακα 1, Γέρακας), “να ανταλλάξουμε και να μοιραστούμε τα φώτα μας” γιορτάζοντας και συνεχίζοντας μαζί την πορεία προς την φωτεινή πλευρά του κόσμου.

Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης. Για περισσότερες λεπτομέρειες απευθυνθείτε στη γραμματεία του σχολείου που ανήκετε.

Πρόγραμμα Εκδήλωσης

2η Συνάντηση Βιβλιωρύχων, Χειμώνας-Καλοκαίρι

Η 2η συνάντηση των Βιβλιωρύχων πραγματοποιείται την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου από τις 6-8 το απόγευμα για τις Α, Β Δημοτικού και 8-10 για τις Γ, Δ, Ε και ΣΤ Δημοτικού.

Συνεχίζοντας τη θεματική των φετινών μας συναντήσεων “Οι αντίθετοι Κόσμοι συναντιούνται στα βιβλία” οι αναγνώσεις των Βιβλιωρύχων την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013 αναφέρονται στο Χειμώνα και το Καλοκαίρι.

Καλές ακροάσεις σε όλους!

Το Μουσείο των Πραγμάτων

Τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού δημιούργησαν το δικό τους μουσείο: “Το Μουσείο των Πραγμάτων”.

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα δουλεύοντας επαναληπτικά τη δεύτερη ενότητα γεννήθηκε η ιδέα του μουσείου. Ενός μουσείου που να έχει πράγματα από την καθημερινή μας ζωή, των οποίων η ονομασία να αρχίζει από τα γράμματα της αλφαβήτας που έχουνε, μέχρι εκείνη την ημέρα, διδαχθεί.

Η ιδέα άρεσε και στα παιδιά και σε μένα. Και η προετοιμασία ξεκίνησε. Πρώτα – πρώτα να φέρουμε τα πράγματα. Και έπειτα να τα καταγράψουμε για να δημιουργήσουμε τον κατάλογο του μουσείου. Σημαντικό, αν και δεν είναι στα πλαίσια των στόχων αυτής της εποχής, η ομαδοποίηση των αντικειμένων αλφαβητικά ως προς την ονομασία τους.

Έπειτα να φτιάξουμε προσκλήσεις, αφίσα, ταμπέλες για τους χώρους που θα φιλοξενούν τα πράγματά του μουσείου, διακοσμητικά κλπ.

Όλα έγιναν. Το σχολείο ενημερώθηκε. Οι ώρες προσέλευσης των ομάδων προκαθορισμένες. Η μία τάξη μετά την άλλη μας επισκέφτηκαν.

Άλλα παιδιά εντυπωσιάστηκαν, άλλα αδιαφόρησαν, άλλα βαρέθηκαν, άλλα έπαιξαν με τα εκθέματα, άλλα πείραξαν τα “πρωτάκια”, άλλα έκαναν πικρόχολα σχόλια, άλλα μας ευχαρίστησαν μέσα από την καρδιά τους, άλλα γέλασαν… Όμως όλα τα παιδιά θαύμασαν, κρυφά ή φανερά, την προσπάθεια των μικρών παιδιών.

Σας ευχαριστούμε παιδιά των Εκπαιδευτηρίων Αργύρη-Λαιμού που μας δώσατε την ευκαιρία να σας δείξουμε ότι αρχίσαμε να μαθαίνουμε πράγματα που μέχρι χθες φοβόμασταν, να σας δείξουμε ότι τολμάμε και θα προσπαθήσουμε να γίνουμε τόσο καλοί, όσο εσείς οι μεγάλοι (ίσως και λίγο καλύτεροι).

Ο δάσκαλος της τάξης, μεταφέροντας  τις σκέψεις των παιδιών της πρώτης δημοτικού.

(Από την Α’ τάξη)

 

 

Ο Δρόμος Έχει κι Αυτός…Κανόνες

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε όταν ερχόμαστε σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον, είναι ότι ο καθένας μας έχει δικαίωμα να ικανοποιεί τις βασικές του ανάγκες, αλλά με σεβασμό και κατανόηση προς τους γύρω του.

Ένα από τα εργαλεία που μας βοηθάει στο να χτίζουμε καλύτερες σχέσεις στο σχολείο και να συμβιώνουμε αρμονικά είναι και οι κανόνες που θεσπίζουμε.

Για να συνειδητοποιήσουμε λοιπόν καλύτερα την ανάγκη για την ύπαρξη των κανόνων, βγήκαμε στο «δρόμο» για να μελετήσουμε και να παρατηρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ήρθαμε σε επαφή και πειραματιστήκαμε με τα περισσότερα σήματα του Κ.Ο.Κ, ταξινομήσαμε τις πινακίδες ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους, εξασκηθήκαμε στην κατανόησή τους, προσομοιάσαμε μέσα από παιχνίδια ρόλου την κυκλοφορία σ΄έναν δρόμο με πεζούς, οχήματα και επιβάτες και τέλος επισκέφθηκαμε ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.

Μέσα από αυτές δραστηριότητες, εξοικειωθήκαμε περισσότερο με τους κανόνες και αναγνωρίσαμε τη σημασία τους.

(Από τον Παιδικό Σταθμό)

Αντιθέσεις

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου δουλέψαμε τις έννοιες σύγκρουση-επίθεση-διεκδίκηση-πόλεμος και τις αντίθετες ηρεμία-γαλήνη-ισότητα-ειρήνη.

Στόχος ήταν τα παιδιά να εκφράσουν με το σώμα και το πρόσωπο σε ζευγάρια τις έννοιες αυτές και κατόπιν σε κύκλο με ένα σκοινί να διαγράψουν στο χώρο δυναμικές ευθείες και καμπύλες που δηλώνουν αυτές τις έννοιες.

Στις φωτογραφίες βλέπουμε τις έννοιες σύγκρουση-επίθεση-διεκδίκηση-πόλεμος.

(Μάθημα Θεατρικού Παιχνιδιού, Νηπιαγωγείο)

 

Ταξίδι με έναν Πύραυλο

Ακολουθήσαμε το ταξίδι ενός αστροναύτη από τη Γη στο διάστημα. Παρατηρήσαμε τη Γη να μικραίνει και να γίνεται μια στρογγυλή μπάλα! Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας πύραυλο για να ταξιδέψουμε και να παίξουμε!

Αφού παρατηρήσαμε τον πύραυλο του παραμυθιού μας και φτιάξαμε τα σχέδια,

ξεκινήσαμε την κατασκευή μας.

 Αποφασίσαμε να πάρουμε μαζί μας “ένα τιμόνι για να μπορέσουμε να στρίψουμε”, “νερό και φαγητό”,

“μια γάτα και ένα σκύλο”, “ένα τηλέφωνο για να μιλάμε με τις ώρες” , “ένα κάθισμα για τον οδηγό” και φύγαμε για το διάστημα.

(Ομάδα Φωτεινής Γεωργιάδη, προνήπια)

 

 

Το Μεγάλο Ταξίδι που Κάνουν τα Κακά και τα Τσίσα. Από πού Έρχονται και που Πάνε;

Το θέμα του project που επέλεξαν να επεξεργασθούν τα παιδιά της ομάδας έχει τίτλο:

«Το μεγάλο ταξίδι που κάνουν τα κακά και τα τσίσα. Από πού έρχονται και που πάνε;»   

Ένα μικρό δείγμα της πρώτης ματιάς στο θέμα μέσα από το σχέδιό τους και τα λόγια τους:

 

  • Ένας άνθρωπος είναι ευχαριστημένος που μόλις έκανε τα κακά του και τώρα σκέφτεται: «που πάνε όλα αυτά τα κακάκια μου και τα τσίσα;» Θοδωρής 

  • Ένας άνθρωπος έχει κάνει τα κακά του και τα τσίσα του κι έριξε κατά λάθος πλαστελίνη που έπεσε από την τσέπη του και ξεχυθήκανε όλα τα κακά, τα τσίσα και τα ψάρια, γιατί σφηνώσανε όλα μέσα στους σωλήνες. Αλέξανδρος 

  • Ένα παιδί που έχει κάνει πολλά κακά και τσίσα και πήγαν όλα στις σωληνώσεις. Ελπίδα 

 

Αλήθεια πως ταξιδεύουν; 

Η Ειρήνη μας έφερε μια κατασκευή που έφτιαξαν οι γονείς της. Mας την εξήγησε και μας βοήθησε να καταλάβουμε μέρος του ταξιδιού.

 

 

 

 

 

Μετά κατασκευάσαμε τις σωληνώσεις στα σπίτια που σχεδιάσαμε.

Και φυσικά μάθαμε πως γίνονται τα κακά και τα τσίσα και γιατί.

Με τη βοήθεια της κ. Νάκου, Παιδίατρο και γιαγιά της Άννας Μαρίας μάθαμε όλη την πορεία της τροφής στο σώμα μας.


             

 Περισσότερα γι′ αυτό το μεγάλο ταξίδι την επόμενη φορά.

                                                   (Ομάδα Μάρως Σφακιανοπούλου, προνήπια)