Κάλαντα Λαζάρου και Βαγιοχτυπήματα από τα Νήπια και τα Προνήπια

Την Παρασκευή 11 Απριλίου, τελευταία μέρα του σχολείου πριν τις διακοπές του Πάσχα, τα νήπια και τα προνήπια του σχολείου μας στο Γέρακα ευχηθήκαμε με παραδοσιακό τρόπο Καλό Πάσχα σε όλους! Τραγουδήσαμε τα Κάλαντα του Λαζάρου και κάναμε τα Βαγιοχτυπήματα.

Στολίσαμε, τραγουδώντας, δύο νηπιάκια «Λαζάρους» με λευκά πανιά και λουλούδια και μετά όλοι μαζί κάνοντας τρομερή φασαρία με τις ροκάνες μας, περάσαμε από τις τάξεις προσφέροντας λουλούδια και ευχές στα παιδιά και τους δασκάλους τους. Αργότερα παρουσιάσαμε με τελετουργικό τρόπο τα κάλαντα και τα βαγιοχτυπήματα σε όλο το σχολείο και ευχηθήκαμε Καλό Πάσχα.

Τα κάλαντα του Λαζάρου τραγουδιούνται παραδοσιακά το Σάββατο του Λαζάρου σε διάφορες περιοχές της χώρας μας από κορίτσια «Λαζαρίνες» που γυρνούν από σπίτι σε σπίτι κρατώντας λουλούδια.

Τα Βαγιοχτυπήματα γίνονται παραδοσιακά την Κυριακή των Βαΐων. Είναι ένα έθιμο που θυμίζει τις γιορτές της άνοιξης των αρχαίων, ενώ γίνεται σε ανάμνηση της εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα. Δυνάμεις ιαματικές και αποτρεπτικές αποδίδονται στα βάγια, που χτυπούν τα παιδιά τραγουδώντας:

«Έξω ψύλλοι ποντικοί,

μέσα γιορτινή λαμπρή,

με τα κόκκινα αβγά

και το σουβλιστό αρνί.

Μέσα βάγια και χαρές,

έξω ψύλλοι και κοριοί»!

(Νηπιαγωγείο & Παιδικός Σταθμός Γέρακα)

 

Ένα Ταξίδι στην Φαντασία με τη Συντροφιά των Βιβλίων

Προετοιμάζοντας τη γιορτή έναρξης της δανειστικής βιβλιοθήκης, δώσαμε τη δική μας πινελιά στο εισιτήριο μας.

Πήραμε τις τσάντες μας όπως κάθε ταξιδιώτης, φορέσαμε καπέλα, γυαλιά και γραβάτες και φυσικά πριν μπούμε στο τρένο χτυπήσαμε το εισιτήριο μας.

Βρήκαμε τη θέση μας στο “τρένο” βάλαμε τη ζώνη μας και φύγαμεεεε!

1ος ΣΤΑΘΜΟΣ: ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΑΡΑΓΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ;

Στο δάσος, στο λύκο, στη θάλασσα και φυσικά πού αλλού; Στο κρεβάτι!

2ος ΣΤΑΘΜΟΣ: ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ!

Ζωγραφίζοντας όλα όσα μας αρέσουν στα παραμύθια γεμίσαμε τις λευκές σελίδες, στη συνέχεια διαλέξαμε και κολλήσαμε εικόνες από περιοδικά και δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλίο, τη δική μας ιστορία!

3ος ΣΤΑΘΜΟΣ: ΔΙΑΛΕΓΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΩ.

Μόνος μου αλλά ακούγοντας και τις προτάσεις των φίλων μου αποφασίζω ποιο βιβλίο θα πάρω.

Στη συνέχεια αποβιβαστήκαμε από το τρένο αγκαλιά με το βιβλίο πανέτοιμοι να ταξιδέψουμε στον κόσμο των παραμυθιών και στο σπίτι μας, παρέα με τη μαμά και τον μπαμπά.

Τέλος ήπιαμε μια ζεστή σοκολάτα ολοκληρώνοντας με μια γλυκιά γεύση το ταξίδι μας.

(Ομάδα Δανάης Λυγγερίδου, 3 ετών)

 

Πασχαλινά Κουλουράκια

Λίγες ημέρες πριν το Πάσχα το σχολείο μας πλημμύρισε με μυρωδιές και αρώματα από τα πασχαλινά κουλουράκια που παρασκεύασαν όλα τα παιδιά στις ομάδες τους.

Τα παιδιά θυμήθηκαν ιστορίες από τις γιαγιάδες τους, από Πάσχα που έκαναν στο χωριό την προηγούμενη χρονιά, από κουλουράκια που είχαν καεί όταν τα έψησε παραπάνω ένας μπαμπάς και άλλες πολλές πασχαλιάτικες ιστορίες.

Ετοιμάσαμε τη ζύμη μας και το κάθε παιδί δημιούργησε το κουλουράκι του με το δικό του μοναδικό τρόπο. Το ψήσιμό τους μας έσπασε τη μύτη!

Φυσικά τα γευτήκαμε την επόμενη μέρα στο πρωινό μας. Ήταν νοστιμότατα!

 

Αποκριάτικη Γιορτή

Η τελευταία Κυριακή της Αποκριάς πλησιάζει, μικροί και μεγάλοι βάλαμε τις στολές μας για να πάμε όλοι μαζί στο πάρκο και να γιορτάσουμε.

Με τη συνοδεία του παραδοσιακού οργάνου oύτι που έπαιζε η μουσικός μας, Έλλη Γιαννάκη, χορέψαμε όλοι μαζί με το γαϊτανάκι.

Προσπαθήσαμε να σπάσουμε τις αποκριάτικες πινιάτες που μέσα τους έκρυβαν μικρές εκπλήξεις. Και έτσι αποχαιρετήσαμε όλοι μας τις απόκριες!!

(Ομάδα Ζωρζέττας Γιαννάρου, 2-3 ετών)

 

Πετάξαμε τον Χαρταετό μας

Την Τετάρτη 12 Μαρτίου αποφασίσαμε να πετάξουμε το χαρταετό μας στο πάρκο στο Γουδί μαζί με την ομάδα της Βασιλικής. Αν και ο αέρας δε μας βοήθησε πολύ, εμείς καταφέραμε να τον πετάξουμε και να δούμε μέχρι που μπορεί να φτάσει.

Αφού πετάξαμε το χαρταετό, τραγουδήσαμε και χορέψαμε. Ανακαλύψαμε τους ήχους των δέντρων και ψάξαμε για θησαυρούς στο χώμα. Παίξαμε κυνηγητό και κρυφτό.

Ήταν μία πολύ όμορφη και ευχάριστη μέρα για όλους μας, μικρούς και μεγάλους!

(Ομάδα Αγγελικής Νομικάριου, 3-4 ετών)

Μαθηματικός Διαγωνισμός “Καγκουρό”

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη το Σάββατο 22 Μαρτίου στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας ο Διεθνής Μαθηματικός Διαγωνισμός “Καγκουρό”.

Η συμμετοχή ήταν για δεύτερη συνεχή χρονιά πολύ μεγάλη. Στο διαγωνισμό πήραν μέρος οι μαθητές του σχολείου μας αλλά και μαθητές από πολλά σχολεία της Παλλήνης, του Γέρακα και της Αγίας Παρασκευής.

Τα αποτελέσματα αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες.​Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος…

Καλά Αποτελέσματα!

Η Επίσκεψή μας στον Ιππικό Όμιλο

Η μεγάλη επιθυμία των παιδιών να ανέβουν στα άλογα και να κάνουν ιππασία, πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες με την επίσκεψή μας στον ιππικό όμιλο της Βαρυμπόμπης.

Υπολογίζουμε τα χρήματά μας

Προηγουμένως, είχαμε συγκεντρώσει χρήματα στον κουμπαρά μας και ψωνίσαμε στη λαϊκή αγορά μήλα και καρότα για τα άλογα.

Επίσκεψη στη λαϊκή αγορά

Τα παιδιά, ενθουσιασμένα, ξεναγήθηκαν στο χώρο του ομίλου, είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά αθλητές να προπονούνται, τρόπους φροντίδας των αλόγων, τους στάβλους, το μέρος που εκπαιδεύονται. Φυσικά τάισαν τα άλογα με τις «λιχουδιές» που προμηθευτήκαμε από τη λαϊκή και… έκαναν ιππασία!

(Ομάδα Ανδριάννας Γρίβα, νήπια)

Από τα Εργαστήρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Τμήμα Νηπίων, Α΄ & Β΄Δημοτικού

Αξιοποιώντας το ρομπότ Μέλισσα, ένα ζάρι, καρτέλες με αριθμούς και σχήματα  οι μαθητές  επινοούν  ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Καταγράφουν τις οδηγίες και τους κανόνες και όπως διαπιστώνουν κατά τη διάρκεια: «κανένας δεν είναι εναντίον κανενός!» αφού ο στόχος είναι να οδηγήσουν το ρομπότ στο τέρμα της διαδρομής . «Αντίπαλος», λοιπόν, ορίζεται ο προβλεπόμενος χρόνος και παίζοντας οι μαθητές αναπτύσσουν  δεξιότητες υπολογισμού, λογικής σκέψης και στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων.

Τμήματα Γ΄& Δ΄ Δημοτικού

Οι μαθητές δημιουργούν ομάδες, φτιάχνουν μηχανικές κατασκευές και τις προγραμματίζουν χρησιμοποιώντας γραφική γλώσσα προγραμματισμού.

«Ζωντανεύουν» τις κατασκευές τους, δίνοντας τους κίνηση με τη χρήση κινητήρων και αισθητήρων, αλλά και δημιουργώντας ιστορίες στις οποίες αυτές πρωταγωνιστούν:

«Με ποιόν τρόπο θα καταφέρουν να σηκώσουν έναν Γίγαντα Ρομπότ που βρίσκεται ξαπλωμένος στη μέση του φανταστικού δάσους;», «Πώς ταξιδεύει το Ιστιοπλοϊκό Ρομπότ στη φουρτουνιασμένη θάλασσα;».

 

 

Αγωνιστικό τμήμα Ε΄& ΣΤ΄ Δημοτικού

Τα παιδιά της ομάδας εφαρμόζουν τις προγραμματιστικές και κατασκευαστικές τους ικανότητες για την επίλυση των προκλήσεων του project: «Πράσινη Πόλη», που σχετίζονται με θέματα εναλλακτικών πηγών ενέργειας και αειφορίας. Αρχικά, διαμορφώνουν την «Πράσινη Πόλη» και στη συνέχεια την ενεργοποιούν. Βάζουν σε κίνηση τα ρομπότ που κατασκεύασαν και τα προγραμματίζουν να ενεργοποιήσουν μια ανεμογεννήτρια, ένα φωτοβολταϊκό πάνελ, να διακόψουν τη λειτουργία ενός ρυπογόνου εργοστασίου κ.α.

Βασιλική Λυμπέρη

Υπεύθυνη Εργαστηρίων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

 

 

Επίσκεψη σε Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής «Jumicar» στη Νέα Μάκρη, όπου παρακολούθησαν ένα ειδικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής διάρκειας μίαμισης ώρας.

Τα παιδιά αρχικά παρακολούθησαν μια πλούσια ψηφιακή παρουσίαση για τα σήματα και τη σωστή συμπεριφορά ως οδηγοί και επιβάτες, απάντησαν σε ερωτήσεις και πήραν απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που έθεσαν.

Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να περάσουν στη θέση του οδηγού και να οδηγήσουν μικρού μεγέθους οχήματα με πραγματικό κινητήρα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

Έπειτα, ενημερωθήκαμε από εκπρόσωπο της Φιλοζωικής Εταιρείας για τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στα κατοικίδιά μας και στα κατοικίδια των άλλων, ενώ γνωρίσαμε και την Ντάρμα, ένα βελγικό ποιμενικό, που εκπαιδεύεται για να συνοδεύει δύο παιδάκια με σύνδρομο Down.

(Από την Ε΄ τάξη)

Επίσκεψη στο 2ο Δ. Σχ. Καλυβίων

Το 2ο Δ. Σχ. Καλυβίων είναι ένα από τα τρία σχολεία με τα οποία η Ε΄ Δημοτικού του σχολείου μας συνεργάζεται στα πλαίσια του προγράμματος «Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους άλλους» που υλοποιείται διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Mathisis (www.mathisis.org).

Την Τετάρτη 5 Μαρτίου οι μαθητές των δύο σχολείων συναντήθηκαν από κοντά για πρώτη φορά, μετά την αρχική διαδικτυακή τους γνωριμία.

Επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις του σχολείου στα Καλύβια, φυτέψαμε μία ελιά στην αυλή του σχολείου ως ένδειξη φιλίας – ελιά που θα μεγαλώνει τα επόμενα χρόνια όπως θα μεγαλώνουν οι δεσμοί μας, κάναμε πολλές ομαδικές δραστηριότητες στην τάξη, στο θέατρο του σχολείου και στο εργαστήρι καλλιτεχνικών.

Στο τέλος, επισκεφτήκαμε το διπλανό γήπεδο για να κλείσουμε την ημέρα μας με ένα φιλικό αγώνα ποδοσφαίρου και ασκήσεις ρυθμικής γυμναστικής από τα κορίτσια. Επόμενο ραντεβού στο πρώτο «αλάνα πρότζεκτ» της άνοιξης!

(Από την Ε΄ τάξη)