Μαραθώνιος

Με αφορμή τη διεξαγωγή του 32ου αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών 2014 τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να μάθουν και να γνωρίσουν την ιστορία του παρακολουθώντας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίαση που έγινε στον πολυχώρο τη Δευτέρα 3/11/14.

Παρουσίαση για την ιστορία του Μαραθώνιου από τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Στο πλαίσιο αυτής της παρουσίασης έγινε ενημέρωση των παιδιών για τις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το δήμο Παλλήνης την Κυριακή 9/11/14 με αφορμή το 32ο αυθεντικό Μαραθώνιο.

Πραγματοποιήθηκε αγώνας δρόμου μικρών παιδιών με συμμετοχικό χαρακτήρα απόστασης 1500 μέτρων. Ο χώρος διεξαγωγής έγινε πάνω στην κλασική Μαραθώνια διαδρομή και όλοι οι συμμετέχοντες πήραν αναμνηστικό μετάλλιο.

Το σχολείο μας είχε ενεργή συμμετοχή λαμβάνοντας μέρος  με την παρουσία παιδιών και γονέων σε αυτή την μοναδική γιορτή του αθλητισμού.

 

 

Μαγειρεύουμε Μαθηματικά

Εβδομάδα Διατροφής 13-17/10/14

Τη συγκεκριμένη εβδομάδα διαλέξαμε να μελετήσουμε τα μήλα. Γνωρίσαμε τα μέρη του μήλου, σε ποια εποχή ανήκει, ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και τέλος, επεξεργαστήκαμε και εκτελέσαμε τη συνταγή της μηλόπιτας. Εξετάσαμε και μετρήσαμε τα υλικά, που χρειαζόμασταν για τη συνταγή. Πόσα αυγά θα χρειαστούμε άραγε; Το παιδί μετράει προσεκτικά και απαριθμεί τα αυγά, που βλέπει στην προβολή.


Πέμπτη: Μπλε ημέρα
Ώρα για μαγειρική!! Ακολουθήσαμε τα βήματα που διαβάσαμε στη συνταγή και περάσαμε όλοι από όλα τα βήματα (κόψαμε τα μήλα, ρίξαμε αλεύρι, βούτυρο και γάλα, ανακατέψαμε το μείγμα, ρίξαμε τα μήλα στο ταψί και από πάνω λίγη ζάχαρη και άλλα πολλά). Καθώς ψηνόταν το ωραίο μας γλυκό, μύριζε όλο το σχολείο, κι αυτό μας έκανε πιο ανυπόμονους να δοκιμάσουμε!

Στη συνέχεια, καταγράψαμε τους αριθμούς δίπλα στα υλικά, που απαριθμήσαμε για να τα θυμόμαστε σε περίπτωση που θέλουμε να ξανακάνουμε τη συνταγή!

1 βούτυρο, 2 ποτήρια ζάχαρη, 4 αυγά, 1 ποτήρι αλεύρι και 5 μήλα, «πανευκολούρα», όπως λένε και τα παιδιά!


Τέλος, με ένα μισό κομμάτι μήλου, κάναμε στάμπες στο βάζο μας. Αφού παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια του πρωινού, ότι δύο μισά κομμάτια, φτιάχνουν ένα ολόκληρο μήλο, έπρεπε αργότερα να λύσουμε κι ένα μυστήριο… Να μετρήσουμε στα βάζα μας πόσα ολόκληρα μήλα είχαμε…Ουφ! Δύσκολη αυτή δουλειά, αλλά τα καταφέραμε!

Από το Νηπιαγωγείο Γέρακα

Εβδομάδα Διατροφής: Οι Φίλοι μας τα Καρότα

Η Β’ τάξη στα πλαίσια της εβδομάδας διατροφής συμμετείχε σε διαθεματικές δραστηριότητες, μέσα κι έξω από την τάξη, που είχαν ως στόχο να δημιουργήσουν γνώση, να ευαισθητοποιήσουν για την ισορροπημένη διατροφή και την απόλαυση του φαγητού, έχοντας ως αφορμή το καρότο.

1. Συγκεντρώσαμε συσκευασίες προϊόντων που περιέχουν καρότο, διαβάσαμε τα συστατικά τους, μάθαμε για την ημερομηνία λήξης και φτιάξαμε το «Μαγαζάκι της τάξης». Εκεί κάναμε κι εξάσκηση στα νομίσματα αγοράζοντας και πουλώντας τα προϊόντα.

2. Συγκεντρώσαμε συνταγές που έχουν στα υλικά τους καρότα, επιλέξαμε μια συνταγή, καταγράψαμε τα υλικά, αγοράσαμε τα απαραίτητα στο μαγαζάκι της γειτονιάς και μαγειρέψαμε γλυκά και αλμυρά κουλούρια καρότου, αλλάζοντας ένα συστατικό στην ίδια συνταγή.

3. Συμμετείχαμε στο πρόγραμμα «Είμαι όπως τρώω» και μάθαμε για τις ομάδες τροφών και πώς μπορούμε να τρεφόμαστε πιο υγιεινά.

Αγοράζουμε υλικά στο οπωροπαντοπωλείο.

4. Κάναμε πειράματα με καρότα και μάθαμε:

  • Πώς ξαναζωντανεύει ένα μαραμένο καρότο.
  • Πώς φυτρώνει  ξανά ένα καρότο, αν του κόψεις το κεφάλι.
  • Πώς απορροφά το νερό το καρότο και μπορεί να γίνει σαν σωλήνας.

5. Παρατηρήσαμε πώς φυτρώνουν τα καρότα και τα φροντίσαμε να μεγαλώσουν.

6. Παίξαμε με μουσικά όργανα από καρότο (νουνούρα και ξύστρα) και μάθαμε να τραγουδάμε το  τραγούδι: «Η αγκινάρα και το καρότο» του Γ. Ζουγανέλη.

Μουσικά όργανα από καρότο!

7. Εντοπίσαμε καρότα μέσα στην ιστορία τέχνης, από τις ορθόδοξες εικόνες του «Μυστικού Δείπνου», μέχρι σύγχρονα έργα στα κτίρια της πόλης (γραφίτι).

8. Φτιάξαμε ανθρωπόμορφα γλυπτά με καρότα και οδοντογλυφίδες.

9. Φτιάξαμε καροτο-κολάζ με εικόνες από λαχανικά.

10. Φάγαμε και απολαύσαμε τα φαγητά που ετοιμάσαμε μαζί με τους γονείς μας.

 

 Από την Β΄ τάξη

Εβδομάδα Διατροφής

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου), κάθε χρόνο αφιερώνουμε την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με τη διατροφή.

Φέτος εστιάσαμε στο «Φαγητό ως στάση ζωής».

Το φαγητό σημαίνει απόλαυση, πολιτισμός, συντροφικότητα και η διατροφή μπορεί να επηρεάσει αξίες και συμπεριφορές των ανθρώπων.

Όλες οι τάξεις του δημοτικού σχολείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με το διατροφικό προϊόν που είχαν αναλάβει να ερευνήσουν: Α1-Φασόλια, Α2-Ελιά, Β-Καρότο, Γ1-Ψωμί, Γ2-Σταφύλι, Δ1-Μέλι, Δ2-Τομάτα, Ε-Τυρί, ΣΤ-Εσπεριδοειδή.

Σκοπός μας ήταν να ξυπνήσουμε τις αισθήσεις μας και να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για το καλό και καθαρό φαγητό και ιδίως για αυτό που έχει προέλθει μέσα από μία διαδικασία δίκαιου εμπορίου. Μελετήσαμε, λοιπόν, την πορεία των τροφίμων από τον αγρό μέχρι το πιάτο μας, και απολαύσαμε την ανακάλυψη, το παιχνίδισμα και τη συντροφικότητα στο τραπέζι.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε στιγμιότυπα από το εορταστικό κλείσιμο της «εβδομάδας διατροφής» την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014.