Γέφυρες 2014

Αγαπητοί γονείς,

Με χαρά σας καλούμε στο εορταστικό φεστιβάλ των εκπαιδευτηρίων Αργύρη-Λαιμού το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014, 17:00-20:30 στο κτίριο του Δημοτικού σχολείου (Λ. Γέρακα 1, Γέρακας), ώστε  «γεφυρώνοντας» το εκεί με το εδώ, να φτιάξουμε το μαζί. Κι αν μοιραστούμε το μικρό που έχουμε, ίσως καταφέρουμε αυτό να γίνει μεγάλο.

Κατά την επίσκεψή σας θα έχετε την ευκαιρία να παίξετε, να κατασκευάσετε, να ράψετε, να εξερευνήσετε, να ακούσετε ιστορίες, να συμμετέχετε σε μουσικά δρώμενα, να βάψετε το πρόσωπό σας εορταστικά, να δείτε το μαγείρεμα της ομάδας Ροδιά, να γευθείτε ζεστό κρασί. Επίσης θα έχετε τη δυνατότητα να «χτίσετε γέφυρες αγάπης και προσφοράς» αγοράζοντας αντικείμενα και λιχουδιές από το μαγαζάκι αλληλεγγύης με ένα συμβολικό αντίτιμο, προσφέροντας στον κουμπαρά της ομάδας Ροδιά είτε αγοράζοντας φωτογραφία από την έκθεση φωτογραφίας του Συλλόγου γονέων. Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα δοθούν σε φορείς που εσείς θα επιλέξετε γράφοντας το όνομά τους στον πρασινοπίνακα του ισογείου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι δράσεις έχουν σχεδιαστεί με πολύ μεράκι και εορταστική διάθεση από τους συνεργάτες των εκπαιδευτηρίων μας, εκπαιδευτικούς και μη, καθώς επίσης και ότι πολλές από τις δράσεις, όπως το «Μαγαζάκι αλληλεγγύης» και το Κυλικείο-Γλυκοπωλείο, διαχειρίζονται αποκλειστικά από μαθητές/τριες των εκπαιδευτηρίων μας.

Σας περιμένουμε να «γεφυρώσουμε» το εκεί με το εδώ και να φτιάξουμε το μαζί,

Η Διοίκηση, το προσωπικό και οι μαθητές/τριες

των Εκπαιδευτηρίων Αργύρη-Λαιμού

Αφιέρωμα στο Βιβλίο και στις Κινητές Βιβλιοθήκες

Για το ξεκίνημα της Δανειστικής βιβλιοθήκης σχεδιάσαμε ένα αφιέρωμα στην ιστορία του Βιβλίου και στις κινητές Βιβλιοθήκες.

Ακολουθήσαμε την ιστορία της γραφής από την προϊστορική εποχή μέχρι σήμερα μέσα από εικόνες και σταθήκαμε με βιωματικό τρόπο στο πριν. Τότε που οι προϊστορικοί άνθρωποι βρήκανε τρόπους να εκφράσουν τις σκέψεις τους και να επικοινωνήσουν μέσα από τη γραφή.

 

Πώς έγραφε ο προϊστορικός άνθρωπος; Σε πέτρες, στο χώμα, σε πήλινες πλάκες, στους τοίχους των σπηλαίων…

Μιλήσαμε…

για την ανάγκη των ανθρώπων να λένε τις δικές τους ιστορίες, αλλά και ν’ ακούν.

για το πώς οι ιστορίες ταξίδεψαν από στόμα σε στόμα στη γειτονιά, στην πόλη στην απέναντι όχθη.

για το πώς οδηγήθηκαν στην ανακάλυψη του χαρτιού από  ανάγκη να τα κρατήσουν όλα αυτά κάπου, να τα θυμούνται, να τα διαβάσουν και οι επόμενες γενιές και να μην κουβαλάνε πια τα ασήκωτα «πέτρινα βιβλία».

Ποιος ανακάλυψε το χαρτί, από τι έγινε, πώς άρχισαν αυτά τα γραπτά να τυπώνονται, ποιος είναι ο Γουτεμβέργιος, ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που τυπώθηκε; Πώς φτάνει σήμερα ένα βιβλίο στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου;

Μιλήσαμε ακόμα για την ανάγκη να φτάνουν τα βιβλία σε όλους τους ανθρώπους, γιατί οι άνθρωποι πεινούν για ιστορίες.

«Μερικά βιβλία είναι άξια να τα δοκιμάζεις, μερικά να τα καταπίνεις και μερικά, πολύ λίγα να τα μασάς και να τα χωνεύεις.» Φράνσις Μπέικον

Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκαν βιβλιοθήκες παντού και για όσους ήταν δύσκολο να έρθουν κοντά σε κάποια βιβλιοθήκη, πήγαινε εκείνη σ’ αυτούς.

"Κινητή βιβλιοθήκη" στη Μογγολία!

Ο μεγάλος βεζίρης της Περσίας είχε με τα χρόνια φτιάξει μια πολύ πλού­σια βιβλιοθήκη, που δεν ήθελε να την αποχωριστεί ούτε για το μι­κρότερο χρονικό διάστημα. Έτσι, λοιπόν, κάθε φο­ρά που ταξίδευε έπαιρνε μαζί του και όλα τα αγαπημένα του βιβλία. Για τη μεταφορά των βιβλί­ων χρησιμοποιούσε τετρακόσιες καμή­λες. Υπάρχουν και σήμερα πολλών ειδών κινητές βιβλιοθήκες, που επισκέπτονται περιο­χές με μικρότερους πληθυσμούς.

Μια κινητή βιβλιοθήκη έφτασε και σε μας.

Τα παιδιά την υποδέχτηκαν και αμέσως ξεφύλλισαν τα βιβλία για να επιλέξουν το πρώτο τους βιβλίο.

Η κινήτη βιβλιοθήκη του σχολείου μας!

Πιστεύουμε ότι με τη βοήθεια όλων μας τα παιδιά θα εξοικειωθούν με το βιβλίο, θα γίνουν επαρκείς αναγνώστες, θα αποκωδικοποιούν το κείμενο, θα το απολαμβάνουν.

«Τα βιβλία είναι ένα ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο» Ν. Βρεττάκος

Οι παιδαγωγοί των προνηπίων

 Βασιλική Ντρούβα

Μάρω Σφακιανοπούλου

Πρώτο τρίμηνο για φέτος και ήρθε η ώρα για ένα σύντομο απολογισμό.

Σεπτέμβρης

Αφού γνωριστήκαμε και οργανώσαμε διάφορα πράγματα στην τάξη, επισκεφτήκαμε τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου για να συμμετάσχουμε στο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Γνωριμία με τη βιβλιοθήκη».

Σκοπός ήταν να εξοικειωθούμε με τους τρόπους οργάνωσης μίας σύγχρονης βιβλιοθήκης, τους τρόπους αναζήτησης και εντοπισμού πληροφοριών στο έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό της και να έρθουμε σε άμεση επαφή με όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να μας παρέχει.

 

Οκτώβρης

Μαμάδες και μπαμπάδες μαγείρεψαν για την ομάδα Ροδιά κι εμείς φτιάξαμε ένα ωραίο κολάζ με ζωγραφιές και φωτογραφίες για να συνοδέψει τα φαγητά στο ταξίδι τους!

Συμμετείχαμε στην εβδομάδα διατροφής στο σχολείο και η τάξη μας είχε θέμα το Τυρί! Μάθαμε πώς φτιάχνεται, ετοιμάσαμε και δοκιμάσαμε διάφορους τυρομεζέδες, δημιουργήσαμε διαφημίσεις και κατασκευές, διαβάσαμε παραμύθια και μύθους, παρακολουθήσαμε σχετικές ταινίες και παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι με θέμα την παρασκευή του τυριού!

Φυσικά, παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση «Καταστρούπολη» και βυθιστήκαμε στον παραμυθένιο κόσμο της.

Αποκτήσαμε και την πρώτη μας ταυτότητα!

Νοέμβρης

Ο Νοέμβρης ήταν αφιερωμένος στη Φυσική! Γι’ αυτό και επισκεφτήκαμε το Ίδρυμα Ευγενίδου και πάλι, αυτή τη φορά για να παρακολουθήσουμε την ψηφιακή προβολή «Το Μυστήριο της Ζωής» και να συμμετέχουμε σε πειράματα σχετικά με την Οπτική.

Συμμετείχαμε κι εμείς γιορτή του σχολείου για το Πολυτεχνείο, φτιάχνοντας μία πραγματικά μεγάλη ζωγραφιά!

 

Από την Ε΄ τάξη

Εργαστήρι Οπτικοακουστικών Μέσων – Παροιμία Νο3

Stop Motion ταινιάκι που δημιουργήθηκε στο Εργαστήρι Οπτικοακουστικών Μέσων των Εκπ. Αργύρη-Λαιμού.

Συνεχίζοντας τη θεματική των καλοκαιρινών συναντήσεων του εργαστηρίου “Ζωντανεύουμε τις Παροιμίες” και με την ευκαιρία της εβδομάδας διατροφής αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι που συνδυάζει και τα δύο!

Τα παιδιά συμμετείχαν αρχικά στη δημιουργία storyboard, στη συνέχεια στις λήψεις των φωτογραφιών και τέλος στην επεξεργασία όπου μέσα από συζητήσεις καταλήξαμε στην επιλογή των ήχων και στην τελική μορφή της ταινίας μας.

Όλοι οι ήχοι είναι από το www.freesound.org

 

Ημέρα Αφιερωμένη στην Ασφάλεια στον Σχολικό Χώρο

Η Δευτέρα 24 Νοεμβρίου ήταν αφιερωμένη στην ασφάλεια στο σχολικό χώρο.Η ασφάλεια των μαθητών και των εργαζόμενων είναι πρωταρχικής και ουσιώδους σημασίας. Στα Εκπ. Αργύρη-Λαιμού έχουν προβλεφθεί τα αναγκαία μέτρα για την αποφυγή ατυχημάτων κατά τη διάρκεια της παραμονής των παιδιών στο σχολείο και των μετακινήσεων με τα σχολικά λεωφορεία.

Παρουσιάση για τις διαδικασίες που ακολουθούμε στην περίπτωση σεισμού.

Τη Δευτέρα 24 Νοεμβρίου όλο το σχολείο συμμετείχε σε δραστηριότητες με θέμα την αποφυγή ατυχημάτων σε περίπτωση σεισμού.
Το πρωί στη γενική συγκέντρωση του σχολείου έγινε ενημέρωση για τις διαδικασίες που ακολουθούνται στο ενδεχόμενο ενός σεισμού. Η συζήτηση συνεχίστηκε μέσα στις
τάξεις όπου διασαφηνίστηκαν οι διαδικασίες μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Νηπιαγωγείο: Κάνουμε αναπαράσταση πως θα αντιδράσουμε και τι θα κάνουμε σε περίπτωση σεισμού.

 

Νηπιαγωγείο: Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα αντικείμενα που πρέπει να περιλαμβάνει το φαρμακείο.

Νηπιαγωγείο: Παρακολουθούμε ένα βίντεο στο διαδραστικό πίνακα για τον σεισμό και πως να φτιάχνουμε φαρμακείο Α΄ βοηθειών.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας έγινε άσκηση σεισμού με τη συμμετοχή όλων των τάξεων και του προσωπικού του σχολείου.

 

Μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος το προσωπικό του σχολείου συμμετείχε σε σεμινάριο Α΄ βοηθειών από εξειδικευμένο διασώστη του Ερυθρού Σταυρού.

Στα θέματα που αφορούν την ασφάλεια σε περίπτωση σεισμού και ατυχημάτων πρέπει να θυμόμαστε πάντα ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να προστατευθούμε είναι να είμαστε ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ, ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΟΙ.