Δράση ομάδας Νηπίων για αδέσποτα Γατάκια

Η ομάδα Νηπίων του Γέρακα, τα “Υποβρύχια”, υιοθέτησαν μία γάτα μαζί με τα γατάκια που γέννησε στην αυλή του σχολείου μας.
Στο παρακάτω βίντεο περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιήθηκε εκπαιδευτικά το γεγονός αυτό.

Από το Νηπιαγωγείο Γέρακα

Πασχαλινά Παιχνίδια από όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο ενός Προγράμματος Ομαλής Μετάβασης των Νηπίων στο Δημοτικό

Καθώς πλησίαζε το Πάσχα η ομάδα του Νηπιαγωγείου, τα “Υποβρύχια” ετοίμασαν δράσεις, σύμφωνα με πασχαλινά έθιμα – παιχνίδια από όλο τον κόσμο, για όλο το σχολείο! Μια ευκαιρία μέσα από το παιχνίδι να γνωριστούν τα νήπια με παιδιά όλων των τάξεων και να δώσουν ραντεβού για παιχνίδι και καινούριες συνεργασίες την επόμενη χρονιά.

Όπως και στο Saalfeld της ανατολικής Γερμανίας, έτσι κι εμείς, με την βοήθεια του Α1, Α2 και Δ1, σχεδιάσαμε και διακοσμήσαμε Αυγά για να στολίσουμε την μουριά στην αυλή μας!

Την επόμενη μέρα προσκαλέσαμε τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου μαθητές και μαθήτριες των Ε΄και Στ΄ τάξεων για να παίξουμε το πασχαλινό παιχνίδι “Τα αυγά που κυλάνε” σύμφωνα με αγγλικό κι αμερικάνικο έθιμο.

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στα πασχαλινά έθιμα του κόσμου, την Πέμπτη μαζί με το Δ2, το Γ1 και το Γ2, γίναμε μάγειρες και φτιάξαμε … τη  “Γιγάντια Ομελέτα” με 100 αυγά. Στην Γαλλία, στο χωριό Haux, η γιγάντια ομελέτα αποτελείται από 5.000 αυγά!

Μμμμμμιαμ!

Τέλος, την Παρασκευή, μαζί με τους μικρότερους φίλους μας τα “Πουλάκια” από τον Παιδικό Σταθμό, πραγματοποιήσαμε Κυνήγι Πασχαλινών Αυγών, όπως συνηθίζουν να κάνουν στη Γερμανία και σε άλλες χώρες!

Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη χρώματα, γέλια, γνωριμίες, καινούργιες φιλίες, συνεργασίες, όμορφες στιγμές.

Μια εβδομάδα γεμάτη πασχαλινές περιπέτειες!

Από το Νηπιαγωγείο Γέρακα

Απολογισμός Μήνα

Την Δευτέρα 30 Μαρτίου, τελευταία Δευτέρα του μήνα, στην καθιερωμένη εβδομαδιαία γενική συγκέντρωση του σχολείου, την επονομαζόμενη «Καλημέρα», οι εκπρόσωποι των τμημάτων είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στην ολομέλεια μαθητών και εκπαιδευτικών τις προτάσεις και παρατηρήσεις τους σχετικά με πτυχές της σχολικής ζωής, στα πλαίσια του μηνιαίου απολογισμού.

Η διαδικασία αυτή αποτελεί μια σημαντική λειτουργία του σχολείου στην οποία εμπλέκονται μικροί και μεγάλοι. Οι τάξεις έχουν προετοιμάσει από την Παρασκευή, στην Κοινοτική Ώρα της τάξης, τα θέματα τα οποία θεωρούν σημαντικά για την σχολική ζωή και αποφασίζουν ποια θα παρουσιάσουν στην «Καλημέρα». Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις των μαθητών αξιολογούνται ως προς την προτεραιότητα και  αποτελούν κατόπιν αντικείμενο παρεμβάσεων και βελτιώσεων σε διάφορους τομείς του σχολείου (αυλή, μεταφορές, σίτιση, κλπ).

Οι παρεμβάσεις αυτές εντάσσονται στον μηνιαίο ή τριμηνιαίο προγραμματισμό του σχολείου, δημιουργούνται, όπου χρειάζεται, ομάδες έρευνας και παρακολούθησης των δράσεων ή ομάδες διαπραγμάτευσης. Οι μαθητές συμμετέχουν στις παραπάνω ομάδες, ενημερώνουν και ενημερώνονται για την εξέλιξη των θεμάτων.

Τα παραπάνω αποτελούν μια καινοτόμο πρακτική εμπλοκής των μαθητών στην σχολική ζωή, ενδυνάμωσής τους μέσα από την δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στην ανάπτυξη του σχολείου και αποσκοπεί ευρύτερα στην καλλιέργεια του συλλογικού πνεύματος και του δημοκρατικού βιώματος.

(Ξανα)κατασκευάζουμε Αερόστατο και Ζωντανεύουμε το Αναστάσιμο Έθιμο του Λεωνιδίου

Όπως και πέρυσι, την Παρασκευή 3 Απριλίου οι γονείς της Μελίνας από το Γ2 και της Ζωής από το Α2 βοήθησαν τα παιδιά των Γ και Α τάξεων να κατασκευάσουν και να απογειώσουν ένα αερόστατο!

Πρόκειται για Πασχαλινό έθιμο που διατηρείται στο Λεωνίδιο Αρκαδίας, η θέα του οποίου αποζημιώνει μικρούς και μεγάλους.

Διαβάστε περισσότερα στην περυσινή μας ανάρτηση…

 

 

Θαλασσινές Γεύσεις

Μιλώντας για τη θάλασσα που είναι το θέμα του project που ασχολούμαστε αυτή την περίοδο, διαβάσαμε πολλά βιβλία και είδαμε στις εικόνες τους πολλά ψάρια. Φτιάξαμε τα δικά μας ψαρια, έτσι όπως το κάθε παιδί τα φαντάστηκε!

Όμως δεν είδαμε αληθινά ψάρια.  Ένα παιδί είχε την ιδέα να πάμε για ψάρεμα αλλά αφού συζητήσαμε και καταλήξαμε ότι αυτό δε γίνεται, αποφασίσαμε να πάμε στη λαϊκή αγορά να αγοράσουμε ένα ψάρι, να το μαγειρέψουμε και να το φάμε.

Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα πρωινό όλοι μαζί να επισκεφτούμε την κοντινή λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας.  Τα παιδιά παρατήρησαν τα ψάρια, τα διαφορετικά  χρώματα  τους, τα μεγέθη,  αλλά και  το μάτι τους για να δούνε αν είναι φρέσκα.

Μαζί με το ψάρι σκεφτήκανε να πάρουν και μερικά λαχανικά για να συνοδεύσουν τη μαγειρική μας.

Ήρθαν σε επαφή με την ανταλλακτική αξία των χρημάτων.

Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο ξεκινήσαμε την προετοιμασία για τη μαγειρική. Κόψανε τα λαχανικά σε μικρά κομμάτια και περιεργαστήκανε το ψάρι που αγοράσαμε.

 

Αφού βράσαμε το ψάρι και τα λαχανικά, το στολίσανε στο πιάτο με ελιές. Και στο τέλος αντιγράψανε τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε.

 

Από το Νηπιαγωγείο Παπάγου