Εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο

Για εμάς το παιδαγωγικό και το εκπαιδευτικό έργο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση την οποία παρατηρούμε και χρησιμοποιούμε προς όφελος των παιδιών. Η μόρφωση δεν είναι μια απλή και εύκολη διαδικασία. Είναι κοπιαστική και απαιτεί από τα παιδιά έντονη νοητική και ψυχική προσπάθεια. Το μεγαλύτερο ίσως επίτευγμα του σχολείου μας είναι ότι έχει καταφέρει τα παιδιά να αντλούν ικανοποίηση από τη μάθηση και να έρχονται αλλά και να φεύγουν από το σχολείο χαρούμενα.

Α. Μοντέλο μάθησης

Γνωρίζουμε ότι οι πρώτες εμπειρίες των παιδιών από τον κόσμο που τα περιβάλλει θα τα οδηγήσουν να αναζητούν, να συναντούν και να δημιουργούν αντίστοιχες εμπειρίες στο μέλλον. Η εξέλιξη των νευροεπιστημών  πιστοποιεί πλέον ότι οι εμπειρίες των βρεφών και των μικρών παιδιών διαμορφώνουν δομικά την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, την ικανότητά τους να αισθάνονται εμπιστοσύνη και ασφάλεια στις σχέσεις και συγχρόνως να εξερευνούν και να μαθαίνουν αυτόνομα. Αυτά τα ευρήματα μας έχουν οδηγήσει να δούμε τη μάθηση ως προϊόν μιας σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα σε δύο ή περισσότερους συνομιλητές: ανάμεσα στο παιδί και τους άλλους, ανάμεσα στο παιδί και στο φυσικό περιβάλλον, ανάμεσα στο παιδί και τα συναισθήματα και τις σκέψεις του. Στηρίζουμε το παιδί ώστε να βρίσκει τη θέση του στη σχολική κοινότητα, αυτορρυθμίζοντας τις παρορμήσεις του και αναστοχαζόμενο τις εμπειρίες του.

Β. Συνδυασμός εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας

Καθώς η εκπαιδευτική μας μεθοδολογία περιβάλλεται από ένα πολύ δυνατό ευρύτερο παιδαγωγικό έργο, τα αποτελέσματά της είναι πολλαπλάσια. Τα παιδιά αισθάνονται αυτοπεποίθηση στο σχολείο μας, είναι ενεργά, αναλαμβάνουν ευθύνες, μαθαίνουν ευκολότερα. Επιπλέον η βιωματική προσέγγιση που ακολουθούμε και στο παιδαγωγικό και στο εκπαιδευτικό έργο δημιουργεί ευκαιρίες για σύνδεση ανάμεσα στη θεωρία και στην πράξη.

Γ. Εύρος και βάθος στο Πρόγραμμα Σπουδών

Σε μακροεπίπεδο, το πρόγραμμα σπουδών διαρθρώνεται σε οριζόντια διάταξη από τη διεπιστημονική μας ομάδα που φροντίζει για την ισορροπία του προγράμματος, ώστε να εξασφαλίζεται η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της κάθε ηλικιακής ομάδας. Επιπλέον, το πρόγραμμα σπουδών διαρθρώνεται καθέτως, από τις επιμέρους ομάδες των εκπαιδευτικών και από εξειδικευμένους συμβούλους. Αυτή η οριζόντια και κάθετη προσέγγιση στην παιδαγωγική πράξη διασφαλίζει την ολιστική σε εύρος και σε βάθος επίτευξη γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών στοχεύσεων.

Σε μικροεπίπεδο, η ομάδα εκπαιδευτικών τάξης φροντίζει να υπάρχει διάκριση και σύνθεση αντικειμένων που διδάσκονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Από νωρίς τα παιδιά εκτίθενται στα διαφορετικά ερευνητικά εργαλεία και στους τρόπους σκέψης που χρησιμοποιούν οι διαφορετικές επιστήμες, ενώ παράλληλα ενθαρρύνονται να παρατηρούν και να δημιουργούν στο μυαλό τους συνδέσεις ανάμεσα στα διαφορετικά πεδία, μέσα από σχέδια εργασίας.