Κουλτούρα σχολικής κοινότητας

Η κουλτούρα ενεργούς συμμετοχής και συνδιαμόρφωσης της σχολικής πραγματικότητας αλλά και της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής μας προσέγγισης, μέσα από την ενεργοποίηση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, αφενός ενδυναμώνει και εμπλουτίζει τον καθένα και το σύνολο και αφετέρου δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να βιώσουν μέσα από το παράδειγμα των ενηλίκων τρόπους για να διαχειρίζονται ευκαιρίες και δυσκολίες που προκύπτουν. Στόχος μας είναι διαχρονικές αξίες, όπως ο σεβασμός, η ευγένεια, η ισοτιμία, η συλλογικότητα, η εντιμότητα, η αξιοπρέπεια, η δικαιοσύνη, η αλήθεια, η γενναιότητα, η καλοσύνη, η ανθεκτικότητα και η ευθύνη για το περιβάλλον να διαχέονται και να διαπερνούν όλες τις εκφάνσεις της σχολικής μας ζωής και την συνεισφορά μας στην κοινωνία.

Η σχολική μας κοινότητα για το κοινωνικό σύνολο

Το σχολείο σε συνεργασία με τους γονείς υλοποιεί κοινωνικές δράσεις μέσω του φορέα «Ροδιά» που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία της κυρίας Αργύρη και του συλλόγου των γονέων. Η «Ροδιά» συνεργάζεται με την αντίστοιχη ομάδα παιδιών, τη «μικρή Ροδιά» για την προσφορά αλληλεγγύης σε ευπαθείς ομάδες. Το σχολείο συνεργάζεται με εξωτερικούς φορείς για την υλοποίηση παιδαγωγικών προγραμμάτων που απευθύνονται σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δύσκολες κοινωνικές συνθήκες και παρέχει σταθερά υλική βοήθεια στους πρόσφυγες. Τέλος, προσφέρει δωρεάν φοίτηση (υποτροφίες) με βάση κοινωνικά κριτήρια.

Η σχολική μας κοινότητα για το περιβάλλον

Το σχολείο μας έχει έντονη οικολογική συνείδηση. Η αειφορία είναι μέρος της καθημερινότητας των παιδιών. Επίσης, το σχολείο μας υιοθέτησε το γειτονικό μας πάρκο στον Γέρακα, αναλαμβάνοντας την ανάπλασή του, ενώ έχει επενδύσει σε οικολογικούς τρόπους κατανάλωσης ενέργειας (αντικατάσταση του πετρελαίου θέρμανσης με αντλίες θερμότητας, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ, επένδυση στην τεχνολογία led, ενίσχυση φυσικού φωτισμού του σχολείου με φωτοσωλήνες).

Η σχολική μας κοινότητα για την έρευνα

Το σχολείο κάνει μια προσπάθεια διάχυσης των αυθεντικών μεθόδων του και των αποτελεσμάτων τους σε σεμινάρια και συνέδρια της ευρύτερης εκπαιδευτικής και ερευνητικής κοινότητας. Εκπονεί και δημοσιεύει παιδαγωγικές και ψυχολογικές μελέτες που αφορούν την παιδική και προεφηβική ηλικία και συνεργάζεται με επιστημονικούς και ακαδημαϊκούς φορείς στο εξωτερικό (πχ Πανεπιστήμιο Αμιένης, OPUS).