Πώς το πετυχαίνουμε στο Δημοτικό

Δημιουργώντας διεπιστημονικές & διαθεματικές συνδέσεις μέσα από σχέδια εργασίας

Τα Σχέδια Εργασίας (Projects) λειτουργούν εμπλουτιστικά στο Πρόγραμμα Σπουδών, αφού συμπληρώνουν και διευρύνουν όλους τους τομείς μάθησης και ωρίμανσης. Εκπαιδευτικοί τάξης και ειδικοτήτων εμπνέονται από τα ερωτήματα και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και συνεργάζονται στενά, προκειμένου να  οργανώνουν από κοινού διαθεματικές δράσεις, οδηγώντας τους μαθητές και οδηγούμενοι από αυτούς σε μια διαδικασία αυθεντικής και ολιστικής αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.

Αυτή η προσέγγιση δίνει την ευκαιρία σε ένα παιδί να κατανοεί και να εκφράζει τεκμηριωμένα τις απόψεις του πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα, να αναλύει τις κοινωνικές και οικονομικές τους επιπτώσεις, να παρατηρεί τη συμβολή των μαθηματικών στην ανάπτυξη διαφορετικών επιστημών, να διευρύνει το λεξιλόγιό του, να προσανατολίζεται σε κατάλληλες ερευνητικές μεθόδους προκειμένου να αντλήσει δεδομένα που χρειάζεται για να οδηγηθεί σε συμπεράσματα, να βρίσκει νόημα και απόλαυση μέσα από τη μάθηση.

Αξιοποιώντας την Ομαδοσυνεργατική Μέθοδο

Μέσα από τη δουλειά στις ομάδες τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες και ικανότητες συνεργασίας, διαλόγου, επιχειρηματολογίας και παρουσίασης. Παρακινούνται να συμμετάσχουν σε ομαδικές συζητήσεις και αναλαμβάνουν να ερμηνεύσουν, να συγκρίνουν και να ανακεφαλαιώσουν τα αποτελέσματα των συζητήσεων για τους υπόλοιπους. Ωφελούνται, επίσης, και  σε μεταγνωστικό επίπεδο μιας και καλούνται να παρουσιάσουν αυτό που ξέρουν, να το προσαρμόσουν σύμφωνα με το επικοινωνιακό πλαίσιο και τη σύνθεση της ομάδας, να δεχτούν την κριτική και να το μετασχηματίσουν συνθέτοντας νέα γνώση.

Αναστοχαζόμενοι για τη δουλειά μας, μικροί και μεγάλοι

Οι εκπαιδευτικοί μας διερευνούν και εντοπίζουν τις ανάγκες των μαθητών μέσα από αντικειμενικά μετρήσιμα στοιχεία και από συνεργασία με ειδικούς στον τομέα της διδακτικής μεθοδολογίας, κάτι που προσδίδει στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μεγαλύτερη εγκυρότητα και ως εκ τούτου μεγαλύτερο βαθμό επίτευξης των επιμέρους στόχων. Η πορεία των μαθητών αποτυπώνεται στον Ατομικό Φάκελο και οδηγεί στην οργάνωση βιβλιοθήκης διδακτικού υλικού και στη χρήση εποπτικών μέσων κατάλληλων για τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ και ανάγκες των παιδιών.

Συγχρόνως οι μαθητές καθώς είναι πιο σίγουροι για το τι τους βοηθάει, έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται αυτόνομα και με αυτοπεποίθηση τους μαθησιακούς τους στόχους και να χρησιμοποιούν με άνεση τα εποπτικά μέσα που τους ταιριάζουν καλύτερα. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στην αξιολόγηση της πορείας τους και μας ενδιαφέρει να αναλαμβάνουν ευθύνη για αυτήν. Συμμετέχουν μάλιστα στην δημιουργία εποπτικού υλικού προς αξιοποίηση και από άλλες τάξεις.